Do Česka letos zatím přišlo 13 nových retailových značek

Profilovka
03. 07. 2023

Na český maloobchodní trh za prvních šest měsíců letošního roku (podle aktuálně dostupných údajů) vstoupilo 13 nových značek. Nejčastěji šlo o módu (oblečení a doplňky – 7 značek) a gastronomické koncepty (F&B – 3 značky). Právě ty budou letos mezi vstupy dominovat: do konce roku k nám má přijít nejméně šest F&B značek, další již přítomné otevřou nové pobočky.

Letošek patří F&B

Český gastronomický trh by letos mělo obohatit množství nových konceptů – zatím k nám přišly tři a další se chystají. V prostorách Galerie Mánes otevřela Aperol Spritz Terrace s výhledem na Vltavu a pražské panorama. Ta je největší terasou této značky, jež koncept provozuje např. v Miláně, Benátkách či Londýně, kde je součástí gastronomického foodhallu Eataly

Dalším letošním italským F&B vstupem je neapolská pizzerie Rossopomodoro, která otevřela pobočku v Praze. Neutuchající chuti Čechů na pizzu využívá i první pražská pobočka americké Domino’s, která již od roku 2019 funguje v Brně. Svou druhou pražskou pobočku otevře populární pizzerie L’Osteria, a to v novém projektu Masaryčka. Belgické občerstvení pak přináší bistro Be Silly.

Milovníci dobrého jídla se mají na co těšit i v druhé polovině roku. Nejvýznamnějším vstupem bude otevření prvních poboček amerického fast foodu Popeyes. Své příznivce si jistě najde také Bottega Prosecco Bar & Restaurant na pražském letišti Václava Havla, streetfood koncept Chuck & Frida v holešovickém projektu Port7, slovenské poke Kaliforňan v Brně, zdravé rychlé občerstvení Natoo na pražském hlavním nádraží či tchajwanské čaje The Alley v pražské ulici Na Příkopě.

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Zájem zákazníků o stravování v zajímavých, originálních a kvalitních konceptech roste po celém světě, stejně tak v České republice, kam nové koncepty stále přicházejí a dobře se jim tu daří. To samozřejmě láka na trh další koncepty a operátory. V dnešní době hrají velkou roli zážitky včetně těch gastronomických a vše zajímavé se sdílí na sociálních sítích, což se týká i restauračních konceptů. Proto se opět daří těm, kteří nabízejí dobrý a kvalitní produkt, slušný a odpovídající servis, nápad a stálé inovace.“


Výběr článků
Autor: Redakce GastroIN
Redakce GastroIN – 22. 08. 2025
Okoštujte Vizovice! Pod tímto heslem letos láká návštěvníky Vizovické Trnkobraní. Jeden z nejstarších tuzemských festivalů se mění...
Autor: Redakce GastroIN
Redakce GastroIN – 15. 08. 2025
V sobotu 6. 9. 2025 proběhne už 12. ročník Barista Cup Ostrava, který pořádá pražírna Laura Coffee. Vstup je zdarma! Barista Cup...
Autor: Redakce GastroIN
Redakce GastroIN – 14. 08. 2025
Přemýšlíte, co si v létě připravit k jídlu? Hledáte recepty, které jsou rychlé, lehké a výživné? Přesně to splňují jídla s Olomouc...